Vi må holde os væk fra vores klinikker nogle uger endnu. Vi håber, at I alle klarer jer gennem denne svære periode. Vi er klar over, at det har store økonomiske konsekvenser for en del af jer.
Nogle medlemmer har haft succes med at tilbyde klienterne online konsulationer. Anne Marie Vicentz, som er Næstformand i bestyrelsen har haft online konsultationer allerede før corona lockdown startede.
“Jeg havde bl.a. en klient, som bor et par timer væk, og hun ville gerne spare køreturen. Klienten havde et højt kolesteroltal, og hun ville gerne forsøge at få det ned bl.a. vha af kostændringer, før hun takkede ja til kolesterolsænkende medicin”, fortæller Anne Marie.
Klienten fik både en indledende konsultation, behandlingsplan og 3 opfølgninger online. Klienten fik sænket sit kolesteroltal betydeligt og fik det generelt bedre – selv lægen var imponeret over resultatet. Klienten var vældig tilfreds med det online forløb, og Anne Marie synes også, at det fungerede rigtig fint.
“De fleste af mine klienter har udsat konsultationen til genåbningen, så det er svært at leve af online konsultationer. Men det er måske en måde at holde fast i klienterne, fordi man har noget at tilbyde dem, hvis ventetiden føles for lang”, siger Anne Marie.
Teknisk er det nemt at gå til. Anne Marie har valgt at aktivere app’en Videomøder i Terapeutbooking. Hun valgte Whereby til at afholde selve videomødet, som er et af de programmer Terapeutbooking anbefaler. Anne Marie sender så en mail med link via Terapeutbookings system et kvarter før konsultationen starter. Hun synes det er nemt at gå til.
“Den online konsultation kan ikke erstatte det fysiske møde med klienten, for man mister jo muligheden for kliniske undersøgelser, irisanalyse og øreakupunktur. Men lige nu er det et godt alternativ, og måske er det noget, jeg vil benytte oftere i fremtiden, hvis jeg får flere klienter, der kommer langvejs fra”, slutter Anne Marie.